Artikel

Lansering i Malmö

Freska lanserar i Malmö med socialt ansvarstagande hemstädning.

Freska, ett socialt ansvarsfullt städföretag, har precis lanserat sina tjänster i Malmö stad. Freska har sedan tidigare verksamhet i andra delar av Sverige i flera år och för med sig ett unikt synsätt på städning som betonar socialt ansvar, detaljorienterad städning och bekvämlighet för kunder.

Freska använder en välutvecklad mobilapp som underlättar för kunder att schemalägga, betala för, och hantera sina hemstädtjänster. Kunder kan välja mellan en rad städalternativ, inklusive regelbundna städningar, kontorsstädning, visningsstädning, storstädning mm. Kunderna kan också ange sina städpreferenser och begära ytterligare tjänster, som exempelvis invändig rengöring av kylskåp.

Men det som verkligen utmärker Freska är engagemanget för socialt ansvar. Företaget anställer endast professionella och välutbildade städare, som får en kollektivavtalsenlig lön och rättvisa villkor. Freska har även med sig all nödvändig utrustning och miljövänliga städmaterial för att minimera miljöpåverkan.

IMG 3735

"Vi tycker att hemstädning ska vara en problemfri upplevelse för våra kunder och vi är otroligt tacksamma för de kunder som från starten gett oss förtroende att bli välkomnade in till sina hem", säger Alexander Wallin, ansvarig för expansionen till Malmö. "För mig är det absolut viktigaste att arbeta på ett socialt ansvarsfullt sätt och hoppas att detta medför en positiv inverkan på hela branschen i regionen. Freska spenderade mycket tid på att hitta rätt och anställa vår första lokala personal och vi är så glada att äntligen få kliva in på Malmös marknad.” En av Freskas grundpelare är People First och det är något som genomsyrar hela organisationen. “Vi betalar våra städare kollektivavtalsenliga löner, erbjuder semester och bonusar samt använder miljövänliga produkter som inte har negativ inverkan på vår personals hälsa. Vi vill ha en positiv inverkan på världen, en städning i taget." avslutar Alexander.

Freskas lansering har mötts av entusiasm som uppskattar företagets fokus på socialt ansvar och dess användning av appteknik för att effektivisera hemstädningsprocessen. Kunder kan enkelt boka och hantera sina städtjänster med hjälp av Freska-appen och kan vara säkra på att de stöttar ett företag som bryr sig om sina anställda, sina kunder och miljön.

När Freska fortsätter att utöka sina tjänster i Sverige hoppas företaget kunna påverka hemstädbranschen positivt genom att vara ett exempel för andra företag att följa. Genom att kombinera socialt ansvar med innovativ teknik leder Freska vägen framåt för att skapa en bättre och mer hållbar framtid för hemstädning.

Beställ städning

Senaste inlägget