Välkommen till Freska!

Frågor och svar

Hur fungerar det första gången jag bokar hemstädning?

Du kan boka in din hemstädning enkelt på vår hemsida, i Freskas egna app eller med hjälp av Freskas kundservice direkt i vår chatt.

När du bokar in din hemstädning väljer du önskad intervall för din städning samt vilken dag och tid du vill att vi ska komma.

Vi städar efter checklista men du får gärna informera oss om du har några speciella önskemål kring din städning – Vill du att vi lägger extra fokus någonstans? Eller finns det några känsliga ytor i ditt hem? Vi hör alltid av oss till dig om några frågor skulle dyka upp under städningens gång, och du kan alltid lägga till information och önskemål i Freskas app, eller kontakta vår kundservice om du har några frågor.

Meddela oss om du lämnar in nycklar på vårt kontor i Liljeholmen innan din städning, är på plats och öppnar vid ditt första städtillfället och ger nycklarna till din städare eller om du planerar att vara hemma och öppna vid varje städtillfälle.

När du valt vilket betalsätt som passar dig bäst och bekräftat din beställning så får du en bokningsbekräftelse skickad till din mail.

Vad behöver jag ha hemma inför en hemstädning?

Du behöver ha en dammsugare, mopp och en hink. Vi har alltid med oss vårt Svanenmärkta rengöringsmedel och mikrofiberdukar.

Har ni någon bindningstid?

Nej, det har vi inte. Du kan boka av- och omboka din nästkommande hemstädning kostnadsfritt 72 timmar innan, och pausa eller avsluta ditt städabonnemang när du vill.

Kan jag av- eller omboka ett städtillfälle?

Ja, du kan av- eller omboka din städning när som helst enkelt i Freska-appen.

Du kan också kontakta kundservice direkt i vår chatt, som finns på webben och i appen, eller kontakta oss via mail.

Vad ingår i er hemstädning?

Freskas professionella hemstädare städar efter denna checklista.

Vi vill gärna att du berättar för oss, inför din städning, eventuella behov eller vilka områden som du önskar att vi lägger extra vikt på just i ditt hem för att du ska bli nöjd. Detta gör du enkelt i Freska-appen.

Är ni anslutna till kollektivavtal?

Ja, vi är anslutna till kollektivavtal. Vår personal arbetar på antingen hel- eller deltids kontrakt och får självklart betald semester, pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Vi försöker alltid ha bättre villkor än vårt kollektivavtal.

Hur fungerar er 100% nöjd-kund-garanti?

Vi vill bara ha nöjda kunder! Därför har vi en 100% nöjd-kund-garanti som innebär att vi alltid kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med.

  • Nöjd-kund-garantin bygger på och gäller i 48 timmar efter utförd städning enligt checklista

Kontakta kundservice direkt i chatten på hemsidan eller i vår app så hjälper vi dig! Du kan också kontakta oss via mail.

Använder ni Svanenmärkta rengöringsmedel?

Ja. Vi städar med Svanenmärkta rengöringsmedel. Läs mer om vårt miljöansvar här.

Få full kontroll i Freskas app

Vill du boka hemstädning? Av- eller omboka ett städtillfälle? Har du några frågor? I Freskas app kan du hantera dina ärenden och chatta med vår kundservice som hjälper dig direkt! Smidigare än så blir det inte.

Freska-appen hittar du här.

Personlig hjälp från vår kundservice

Har du några frågor? I vår FAQ hittar du svaren på de vanligaste förekommande frågorna.

Finns det någon information som saknas eller önskar du att komma i kontakt med oss gör du det enklast via mail eller direkt i vår chatt som finns både i vår app samt på webbsidan.

Besök oss: Årstaängsvägen 17

Mejla oss: info@freska.se

Vår kundservice finns tillgänglig måndag-fredag 07.00-17.00.

Utforska appen

Ladda ner Freska-appen nu! Sa vi att den är gratis?

App Store
Google Play

Certifieringar

Reco 1000 Reviews
Reco 2021
Reco Eight Years
Nordic Swan Ecolabel

Betalsätt

Klarna

Ladda ned appen

  • App Store
    Google Play

Freska i sociala medier

Freska Sweden AB

Organisationsnummer: 556752-7881

Hemstädning · Kontorsstädning · Flyttstädning · Storstädning · Fönsterputs
  • Stockholm,
  • Uppsala,
  • Västerås,
  • Enköping,
  • Eskilstuna
Freska Sweden