6 tips för att få ut det mesta av din hemstädning

Grattis! Eftersom du läser detta har du antingen bokat städning hos Freska eller är några klick bort. Det betyder att du redan är ett steg närmare att göra en positiv inverkan – både i ditt dagliga liv och i våra underbara städares liv – och vi kunde inte vara lyckligare.

För att se till att vi spenderar varje minut i ditt hem och gör dig lika glad, har vi listat våra bästa tidsbesparande tips för att få den bästa Freska-upplevelsen.

1. KONTROLLERA ATT DIN UTRUSTNING ÄR I BRA SKICK

Visste du att din dammsugare och mopp kan göra den största skillnaden i din städupplevelse? Hos Freska är vi mycket stolta över att anställa de allra bästa städarna i landet — men även Beyonce behöver rätt utrustning för att hennes kompetens verkligen ska briljera. I vårt fall måste dammsugaren ha ett starkt sug och vara tillräckligt hög för att kunna användas utan att behöva böja sig. Det bör även finnas extra vakuumpåsar tillgängliga vid behov.

Långvariga ryggskador är bland de främsta anledningarna till att många städare tvingas gå i pension i förtid från branschen, vilket vi alla kan vara överens om att vi aldrig skulle vilja orsaka. Därför, om din utrustning inte kan användas utan skada, måste vi jobba utan – vilket tyvärr kommer att ta upp mycket tid från din bokning, samtidigt som ditt hem inte kommer att nå sin fulla renlighetspotential. Så låt oss alla ingå en pakt om att kontrollera våra dammsugare och moppar regelbundet!

2. SE TILL SÅ ATT VI KAN GÅ IN DITT HEM

Det här kan verka självklart, men du skulle bli förvånad över hur många gånger våra städare har ringt oss i panik eftersom de inte kan komma in i ett hem som de sett fram emot att städa. Så om dörrarna inte öppnas vid bokningstillfället har våra städare vår fulla tillåtelse att lämna efter 15 minuters väntan om ingen kommunikation görs. Observera att du fortfarande kommer att debiteras för städningen, då vi anser att våra städare förtjänar att få full lön oavsett.

Tänk på att alltid skriva lägenhetsnumret utöver byggnumret.

Genom att ge oss nyckeln behöver du inte vara hemma vid varje städning för att släppa in oss. Detta gör livet enklare! Kontakta bara vår underbara kundservice för att ordna med nyckelöverlämningen. Om ingen kommer att vara hemma vid bokningstillfället och du förlitar dig på en nyckellåda eller alternativ metod är vårt bästa tips att kontrollera att det verkligen fungerar. För även om vi skulle älska att vara det ibland, är vi inte MacGyver.

3. AVLÄGSNA LEKSAKER OCH TVÄTT FRÅN YTOR OCH GOLV

Detta tips är definitivt tidsbesparande! Genom att ta bort leksaker och tvätt från utrymmen som behöver städas kan vi spendera den dyrbara tiden vi har för att få ditt hem att verkligen glänsa!

4. BOKA EXTRATJÄNSTER I FÖRVÄG

Föreställ dig att dyka upp för att träna utan träningskläder. Du skulle känna dig helt oförberedd på den kommande uppgiften. Så känner våra städare när de uppmanas att göra en extra service på städdagen. Så ett annat topptips för att få ut det mesta av din städning och undvika förvirring är att boka din kyl-, ugn-, fönsterputs i förväg. På så sätt kan vi säkerställa att vi har tillräckligt med tid och rätt personer tillgängliga. Vår kundservice hjälper dig mer än gärna!

5. LÄMNA ALL NÖDVÄNDIG UTRUSTNING SYNLIGT

Ett annat bra sätt att säkra mer tid för själva städningen är att komma ihåg att alltid lämna all utrustning (mopp, dammsugare, extra dammsugarpåsar, mikrofibertrasor) vid entrén eller lämna detaljerade instruktioner om var vi hittar dem i Freskas app.

6. KOMMUNICERA EVENTUELLA SÄRSKILDA BEHOV ELLER PRIORITERINGAR FÖR VARJE BOKNING

Vi hör ofta experter säga att kommunikation är nyckeln –– och efter nästan 1 miljon bokningar kan vi med full säkerhet säga att bra kommunikation kommer att förbättra din upplevelse! Har du några speciella behov eller prioriteringar för bokningen? Då är det absolut värt att dela dessa med din städare, gärna via Freska-appen eller genom att kontakta vår kundservice innan din bokning.

Vårt mål är att ge dig en 5-stjärnig upplevelse varje gång, så ett topptips är att lämna ett betyg och feedback till din städare efter varje bokning. Om det finns något vi kan göra för att förbättra din upplevelse eller om du är helt nöjd, vill vi gärna veta det!

Utforska appen

Ladda ner Freska-appen nu! Sa vi att den är gratis?

App Store
Google Play