Vår mission

Freska är ett socialt ansvarstagande företag med fokus på miljön i alla led. Vi tror på transparens och uppmanar alla våra kunder att betygsätta oss på reco.

Som kund vill vi ge dig en hög servicenivå från första kontakt med oss till att vi utför uppdraget hos dig. Det är också därför vi har en nöjdhetsgaranti, ett genomtänkt och säkert koncept som gör att du kan känna dig säker och trygg med att anlita oss.

Vi jobbar hårt för bättre jobb. Vi säkerställer att våra anställda växer, utvecklas och att de stöttas från första passet. Kollektivavtal är en självklarhet och vi strävar efter att alltid göra bättre. Våra personal har tillsvidareanställning på 50-100% och utbildas i våra egna lokaler.

Socialt ansvarstagande

Att få vara en del av ett fantastiskt team och att känna sig stolt över sitt arbete är något alla mår bra av, så även vi. På Freska arbetar vi aktivt med att skapa en givande arbetsmiljö för alla medarbetare, så att alla trivs och känner att de utvecklas. Vi strävar efter att hela tiden bli bättre i allt vi gör. För att säkerställa att vi är på rätt väg har alla anställda på fältet en egen kontaktperson på företaget och vi skickar också ut en månatlig eNPS som vi även regelbundet kompletterar med en större medarbetarenkät. Alla våra anställda har rätt till friskvårdsbidrag och självklart har vi kollektivavtal.

Visste du att: Frågan “Hur troligt är det att du skulle rekommendera Freska som arbetsplats?” under 2020 givit ett medelvärde på nästan 9 av 10?

Socialt ansvar - i alla led

Att vara anställd på Freska innebär att bidra till företagets utveckling. Vi är ett transparent företag och jobbar aktivt med socialt ansvar i alla led. Vårt mål är inte bara vara det bästa städföretaget - utan också det bästa företaget att arbeta på. Alla våra medarbetare bidrar varje dag och skapar stor skillnad i andra människors liv genom att underlätta deras vardag. Vårt motto är: Nöjda städare - Nöjda kunder.

Snälla rengöringsmedel för samhället

Miljön är viktig för oss — därför använder vi oss utav Svanenmärkta rengöringsmedel när vi städar ditt hem. Vi skrubbar rent ditt hem från damm och smuts med minsta möjliga miljöpåverkan.

Alla tomma rengöringsflaskor återanvänds och fylls åter på vid vårt kontor i Liljeholmen, detta för att minska användningen av plast på företaget. Vi tar ansvar tillsammans i stort och smått genom att endast städa med snälla produkter för samhället, människor, Sverige och världen. Vi har också med oss våra egna microfibertrasor som vi återanvänder efter tvätt. Läs mer om vad det innebär och hur vi som företag arbetar med produkter och socialt ansvar kopplat till miljön här.

100% Nöjdhetsgaranti

Vi strävar efter att bara ha nöjda kunder i vår verksamhet.
Det kan hända att vi gör fel och tabbar oss, men då vill vi veta det och få rätta till det så att du blir nöjd. Vår kvalitetsgaranti bygger på och gäller i 48 timmar efter utförd städning enligt vår checklista som lämnas hemma hos dig. Vi kommer alltid tillbaka och åtgärdar det du inte är nöjd med.

Gemenskap

Vi vill såklart ha roligt på jobbet, men det är minst lika viktigt att ha roligt utanför. Vi arrangerar regelbundet olika gemensamma event för alla anställda i Stockholm och Uppsala för att vi alla ska lära känna varandra bättre och få en bättre gemenskap inom företaget. Det är något vi prioriterar som arbetsgivare. Det kan vara allt ifrån en traditionell svensk kräftskiva till kubbspel och pizza i parken. Freskas anställda kommer från hela världen och många har flyttat långt från familj och vänner, något som gör det ännu viktigare att vi tillsammans skapar en trygg och varm miljö där alla känner sig välkomna.

Nöjda städare = Nöjda kunder