FAQ

Hur fungerar RUT-avdraget?

Hushållsnära tjänster ger dig som konsument en skattereduktion på 50 procent av totalbeloppet, vilket innebär att du bara betalar halva priset. Avdraget görs direkt av oss vid köptillfället. Du behöver vara över 18 år och du kan göra RUT- och ROT-avdrag. Läs mer här.

Hur fungerar er 100 % nöjdhetsgaranti?

Vi vill bara ha nöjda kunder! Därför har vi en 100% nöjdhetsgaranti som innebär att vi alltid kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med.

  • Det bygger på och gäller i 48 timmar efter utförd städning enligt vår checklista som lämnas hemma hos dig.
  • Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig direkt.
Är ni anslutna till kollektivavtal?

Ja, vi är anslutna till Almegas kollektivavtal. Våra personal arbetar på antingen hel- eller deltids kontrakt och vi försöker alltid ha bättre villkor än vårt kollektivavtal.

Använder ni miljömärkta rengöringsmedel?

Ja. Vi städar endast med Svanenmärkta rengöringsmedel. Läs mer om vårt miljöansvar här.

Vad behöver jag ha hemma inför en hemstädning?

En dammsugare, mopp och en hink. Vi har alltid med oss vårt Svanenmärkta rengöringsmedel och microfibertrasor.

Hur fungerar det med nycklar?

När du bokat in din städning kan du välja att lämna in nyckel till oss innan eller ge den till städaren på plats.

  • Vi märker upp din nyckel och den är säker hos oss i en obruten kedja mellan kund och personal.
  • Säker nyckelhantering med kodad nyckel som ej går att spåra till ditt hem.
  • Vi har avtal med låssmed som kan rycka ut akut.

Du kan självklart också alltid vara hemma och öppna.

Hur fungerar det första gången jag bokar hemstädning?

Vid ditt första städtillfälle får du gärna gå igenom med vår kundtjänst eller städaren (om du är hemma vid städtillfället) om du har några speciella önskemål kring vad vi ska tänka på i just ditt hem. I annat fall sätter vi igång direkt och städar. Vi hör alltid av oss till dig om några frågor skulle dyka upp under städningens gång.